Zavedení maximální 5denní lhůty pro přenesení čísla do sítě jiného telekomunikačního operátora je vítězstvím pro zákazníky. Podle mluvčího společnosti Telefónica O2 Slovakia Reného Paráka nové opatření Telekomunikačního úřadu (TÚ) SR umožní zákazníkům využívat evropského standardu této služby.
V současnosti platí na Slovensku zákonná lhůta 25 pracovních dnů na přenesení telefonního čísla. Slovensko tak patřilo k zemím s nejdelší lhůtou přenosu čísla v rámci celé EU (Velká Británie – 2 dny resp. 2 hodiny s účinností od 1. září 2009; Irsko, Malta – 1 den; Německo, Rakousko – 3 dny; Lucembursko – 4 dny ; Česko, Estonsko, Španělsko, Finsko, Švédsko – 5 dní.) Zkrácení lhůty přenosu je tak trendem, který vychází z možností automatizovaného procesu přenášení telefonního čísla. Podle Andreje Garguláka z T-Mobile Slovensko se se zněním nového opatření v současnosti seznamují. Již před spuštěním přenositelnosti v roce 2006 společnost očekávala jen minimální zájem o tuto službu. Předpoklady se v tomto ohledu potvrdily ao přenesení čísla požádalo spolu přibližně jen jedno procento ze všech zákazníků na Slovensku. I po spuštění automatizované přenositelnosti se třetím operátorem zůstal počet žádostí na úrovni, která je z pohledu odlivu či přílivu zákazníků zanedbatelná. V zemích EU se však neprokázala jednoznačná závislost mezi délkou portace a počtem přenesených čísel. Přenesení čísla trvá v současnosti přibližně 10 – 12 dní, což je výrazně pod lhůtou stanovenou zákonem. Podle Richarda Fidese se společnosti Orange Slovensko se na přípravách opatření TÚ k přenositelnosti telefonního čísla společnost účastnila formou veřejných konzultací a jeho obsah proto znají a souhlasí s ním. Již v současnosti se Orangeu daří vyřizovat žádosti o přenos ve lhůtách výrazně kratších, než jsou lhůty stanovené současným opatřením, a tuto lhůtu chtějí ještě více zkrátit.